Claudia Sträter, Stuttgart DE
In 2001 ontstond de behoefte het merk Claudia Sträter internationaal te presenteren met een shop-in-shop concept in warenhuizen in Noord-Europa. Het concept is helder en ruimtelijk van opzet. De materialen, ingetogen kleuren en afwerking, stralen zelfbewustheid en persoonlijkheid uit, ten opzichte van de concurrende merken. Robuste blokken van polyester, als bouwmateriaal voor de presentatiewand en presentatietafel, grof geschuurd en halftransparant paars. Stevige rekken met vierkante buizen in een lichtgrijze suede-coating, met een achterwand van kunststof in een subtiele groene kleur. Twee rode fauteuils van Gerrit Rietveld zijn de enige overdadige kleurijke accenten. De vrijstaande presentatiewand trekt van verre de aandacht. Een grote, donkergrijze hoogglans achterwand met een sterk vergroot wit logo ondersteunt deze signaal werking. Rekken met hoge achter- of tussenwanden omsluiten de shop. Een lange presentatietafel leidt de cliënten de shop in. Voor elk warenhuis wordt een plattegrond ontworpen, die toegesneden is op een specifieke situatie. In deze ruimte voelt de klant zich mooi en kan ontspannen rond lopen in een collectie, die maximaal door het shop-in-shop concept ondersteund wordt.
Architect: Liesbeth van der Pol / Jon Dekker
Team: E. Wolse
Nummer: 0422
Status: Gebouwd
Jaar: 2004 - 2004
Opdrachtgever: Claudia Sträter Modehuizen bv, Diemen